fungerande brunn i Kezi borrad 2000

Rikligt med vatten i en brunn i Kezi som vi borrade år 2000. Fantastiskt att se hur den här pojken kom med skottkärra och dunkar och hämtade rent vatten.

DSCN0588

En av brunnarna vi borrade år 2000 hade sinat o varit obrukbar i 7 år. Vi lovade att borra igen. Här står Pastor Tham med några by bor Mr o Mrs Moyo och samtalar om detta. Vi tog hem detta till församlingen och tog ett beslut att åter borra.

Augusti 2014 borrade vi åter i denna by  och även i skolan i Kezi som heter Donkwe-Donkwe.  Man fann rikligt med vatten och de används nu dagligen.

DSCF1989

Församlingen i Luveve med                  Pastor Peter Sibanda är vår  samarbetspartner i Bulawayo

Vi har vid de senast brunnarna

också fått hjälp av Pastor Tham

Detta är en bild som togs 2011 på Gudstjänst i deras kyrka -som vi varit med om att bygga. Den invigdes 2004.